«آقایان» صیغه ای هم برای ماهواره ها بخوانند



Share/Save/Bookmark

چند روزیست که سیستم نهی از منکر نظام فعال شده و اقدام به جمع آوری فله ای دیش های ماهواره از پشت بامهای منازل کرده اند. منظره جالبی بوجود آمده بود، تمام ساکنان محله ما دست به دست هم داده بودند تا با ماموران گشتاپو که با در دست داشتن حکم دولتی وارد خانه شده و به پشت بام می رفتند و در صورت مشاهده دیش ماهواره آن را توقیف کرده همراه خود می بردند مقابله کنند.
این نسل سومی ها هم عجب شانس خوبی دارد که در این زمانه زندگی می کنند. می پرسید چرا؟ توضیح می دهم.
ببینید جوانان زیر چهل سال در دیگر کشورها ، بخصوص کشورهای اروپایی ، هیچ تجربه ای از فاشیسم موسولینی ، نازیسم هیتلری و فالانژیسم فرانکویی ندارند. چیزی که آنها از آن دوران می دانند بر مبنای کتب و فیلمهای تاریخی می باشد که به نوبه خود نمی تواند احساس و اضطراب واقعی موجود آن زمان را به جوانان انتقال دهد. ولی جوانان ما در ایران این شانس را دارند تا با این احساس و اضطراب از نزدیک آشنا شوند! این احساسی است که به نظر من نمی تواند اثر مثبتی بر جامعه داشته باشد، آن هم در جامعه ای که روزبروز بر تعداد معتادین آن افزوده می شود، قتل و تجاوز به ناموس مردم تیتر هر روزه روزنامه هایش است و به علت آلودگی هوای پایتخت اش فقط در یک ماه (آبان 85) نزدیک به 3600 نفر جان خود را از دست داده اند. آیا این آسیبها و کجیهای اجتماع ما تماما" از ماهواره و «تهاجم فرهنگی» غرب ایجاد شده است؟ آیا رواج روسپیگری و تکدی گری در تهران به علت وجود ماهواره است یا سیاستهای جانبدارانه و شرطی شده دولت و عوامل وابسته اش؟ آیا مرگ هزاران نفر از هموطنانمان به علت آلودگی بیش از حد هوا، و دور از انتظار نیست که فردا این مرگ گریبان ما و عزیزانمان را هم بگیرد، به علت نگاه کردن ماهواره می باشد؟ باید اضافه کرد که اضطراب ایجاد شده به علت ترس از حضور قریب الوقوع ماموران نیروی انتظامی در خانه ها و جمع آوری تنها دلخوشی مردم نیز باعث افزایش انواع سکته و بیماری روانی میان شهروندان می شود. آن گروه از مردم که توان مالی خوبی برای گذران شبهای لذتبخشی که بسیاری از آقایان برای خود ایجاد کرده اند، ندارند، فقط دل به ماهواره و آهنگها و فیلمهایش بسته اند که به علت جمع آوری ماهواره به طور غیر مستقیم از طرف مسئولین نظام به طرف سرگرمیهایی مانند روسپی گرائی، روسپیگری، اعتیاد، کودک-همسر آزاری،خیابان گردی و غیره کشیده می شوند.
مسن تر ها باید به خوبی به یاد داشته باشند که چطور ماموران گمرک موج کوتاه رادیوهای وارداتی را قطع می کردند، استفاده از فکس بدون مجوز جرم محسوب می شد و برای خرید ویدئو و یا جابجا کردن اش آن را در پتو می پیچیدند. شاید روزی برسد که ماهواره و ریسیور را هم به آسانی ویدئو بتوان خرید و فروش کرد. پس اگر مسئولین نظام این تجربه را دارند دگر چرا نیروی خود و مردم را بیجا ضایع می کنند و باعث افزایش شکاف ایجاد شده میان مردم و دولت می شوند.
در کشوری که هر آقازاده ای می تواند زیر لوای صیقه چندین ...... را به عنوان زن صیقه ای در کنارش داشته باشد، «آقایان» می توانند صیغه ای نیز برای استفاده مردم از ماهواره بخوانند تا آنها بتوانند از ویژگی های خاص این حکم استفاده کنند.
آیا نمی توان منابع مالی و نیروهای انسانی ای که دولت برای جمع آوری ماهواره ها بسیج کرده است را برای رفع گره های ترافیکی تهران، که می توان آن را قتل عام خاموش یک ملت توسط رهبران اش خواند، صرف کرد.
یقینا" که می شود فقط کمی نیاز به غیرت و اراده انسانی است که اگر در مسئولان یافت شود قسمت بزرگی از مشکلات اجتماعی و اقتصادی حل خواهد شد.

آرتین

4 نظر:

Anonymous said...

سلام اقای اراکلیان
تصادفاً به وبلاگتون سر زدم و مطالبی رو که نوشته بودین تقریباً خوندم،قلمتون در عین طنز گونگی که به طرز ناباورانه ای باعث جذب خواننده می شه، نیشدار و نیز تلخند گونه است . مسائل را بسیار جالب تحلیل می کنید این نشانگر نگاه متفاوت شما به مسائل و البته مطالعه زیادی هستش که دارین. بهتون تبریک می گم به خاطر نوع نگاهتون وتحسین می کنم چیزی رو در نوشته هاتون دیدم و اون جذابیت قلمتون هستش. مشتاقانه نوشته هاتون رو دنبال می کنم.
شاد باشید

Anonymous said...

سلام،
از اينکه رسيدگی به درخواست شما برای اضافه شدن لينک وبلاگتان به «ليست وبلاگ‌های به روز شده» با تاخير زيادی انجام شده واقعاً عذر می‌خواهم و شرمنده اين بدقولی هستم. باور کنيد در اين سه ماه چنان گرفتاری‌های زندگی (کار و درس) زياد بود که فرصتی برای انجام تعهدات نمی‌ماند. می‌دانم بدقولی کار بسيار زشتی است و به همين خاطر از شما دوست بزرگوار پوزش می‌طلبم و اميدوارم وضعيت مرا درک کنيد.
بخاطر اينکه بعد اين مدت طولانی هنوز به تعهد خود در قبال لينک به ليست پايبند بوديد، بسيار بسيار ممنونم. مطمئن باشيد اين حسن رفتار شما فقط و فقط به نفع دوستان بلاگر ديگر که لينکشان در اين ليست وجود دارد، خواهد بود و من فقط مسؤوليت رسيدگی به درخواست‌ها و پرداخت هزينه‌های سايت را دارم تا از اين طريق به معرفی هر چه بيشتر وبلاگ‌ها کمک کوچکی کرده باشم. در ضمن از طرف بيش از دو هزار وبلاگی که لينکشان در ليست وجود دارد، دوباره از شما تشکر می‌کنم. در اين مدت سه ماه بيش از هزار وبلاگ درخواست رسيدگی کرده‌اند که رسيدگی به هر کدام بيش از پنج دقيقه زمان می‌خواهد. به همين خاطر يک هفته مرخصی گرفته‌ام و تمام مدت در حال انجام وظيفه‌ی به تاخير افتاده‌ام هستم.
اميدوارم وضعيت مرا درک کرده باشيد و بد قولی‌ام را ببخشيد.
شاد و سر بلند باشيد

Anonymous said...

سلام،
از اينکه «ليست وبلاگ‌های به‌روز شده» را برای معرفی وبلاگ خوبتان به ديگر دوستان انتخاب کرديد متشکريم، لينک شما به ليست ما اضافه شد و اميدواريم پس از اين دوستان جديدی از اين طريق با وبلاگ شما آشنا شوند.
در ضمن مدتی است که لينک‌های آپديت شده‌ی ليست در مجموعه سايت‌های دو در دو (www.doxdo.com) هم به نمايش درمی‌آيد. در آينده نزديک هم اين ليست به صفحات بلاگ نيوز اضافه خواهد شد تا بازديدکنندگان بيشتری از خدمات رايگان آن استفاده کنند.
با تشکر

Anonymous said...

هوالحكيم
جناب آقاي آراكليان،از اسم شما مشخص هست كه از برادران ارامنه ما هستيد اما اين مطلبي كه ذكر كرديد شايد درست باشه اما تاحدي هم اشكال داره.
ما الان تو ماهواره مسير تله استار 12 داريم كه فقط مختص شبكه هاي ضد انقلاب و حتي ضد اسلامي (مثل شبكه شما) ميباشند كه اين كانال ها تا حدي مخصوصا دومي تونسته جوونا رو گمراه كنه.
تو جريانات تبريز تو خرداد ماه اگه پان ترك هاي كانال گون آذ تي وي نبودن شايد اينطور نميشد.
به هر حال آي دي من HIZBULLAH_001
هست.. خيلي مشتاقم باهم بحث كنيم.
والله اعلم ...